Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe benader ik een bedrijf waar ik stage bij wil lopen?

Wat is handiger, bellen of een email sturen? Ik moet in Januari beginnen en ben nu op zoek naar een stageplek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik zou bellen, dat vind ik directer en meteen persoonlijker.
in het telefoontje afspreken een mail te sturen waarin je je verder presenteert en meer gegevens mee kunt sturen.
succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tegenwoordig is e-mail een heel goed medium. Ik zou dus een nette mail sturen, maar wel ook een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.

Toegevoegd na 30 seconden:
Mocht je na ongeveer een week nog geen antwoord hebben op je e-mail dan is bellen wel erg raadzaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je even bellen met de vraag waar je je sollicitatie heen moet sturen (dan hebben ze je naam gehoord en bovendien heb je de goede persoon om de e-mail aan te sturen) en nog wat andere geinteresseerde vragen. over de organisatie (maar niets vragen wat al op de website staat, dat lijkt onvoorbereid).

Daarna de nette e-mail.

Dit werkt veel beter dan alleen een e-mail en is amper extra werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou langs gaan. Langs gaan wordt nog altijd het meest gewardeerd. Blijkt dat ze interedse hebben stuur dan een ouderwetse brief. Laat zien dat je er moeite voor doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op web site betreffende bedrijf ,kijk goed ,of dat aansluit met wat je zoekt.Dan vaak de knop solliciteren ,doe wat er staat ,of neem naam Vd juiste persoon,stuur een brief met wat je wil maar ook wat je kan toevoegen ,enz Bla Bla Dan indien nodig na een week bellen of ze je brief hebben ontvangen (wel de juiste persoon vragen) en of je een afspraak mag maken .kleed je netjes ,als of het een sollicitatie is. Zoek feiten over het bedrijf ,lees je in btj in enz .dan lukt het meestal wel . Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding