Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

eigenberdrijf welke diploma's?

ik wil mijn eigen constructie bedrijf starten.
ik zit nu in 3-havo maar ik heb veel problemen met leren, dus hoe kan ik nou het best met zo min mogelijk leren voldoende diploma's hebben om een eigenbedrijf te startn maar met niet te veel theorie?
ik woon in zeeland, alvast bedankt

Toegevoegd na 2 minuten:
ik wil nadat ik klaar ben met school mijn eigen constructiebedrijf starten*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Allereerst proberen je overgangsbewijs naar Havo4 te halen. Dan kun je namelijk ná Havo3 direct naar het MBO. MBO niveau 4, in een richting binnen de techniek, is dan een hele goede opleiding om uiteindelijk je eigen bedrijf te kunnen beginnen. ROC Zeeland heeft geschikte opleidingen, bijvoorbeeld:

http://portal.roczeeland.nl/portal/page/portal/wda/STUDIEKIEZERS/opleidingen/folder?p_opl_id=921

http://portal.roczeeland.nl/portal/page/portal/wda/STUDIEKIEZERS/opleidingen/folder?p_opl_id=1841

Toegevoegd na 2 minuten:
(Bij de informatie zie je BOL en/ BBL staan: BBL is werken en leren, dus één dag school en verder aan het werk bij een leerbedrijf. Dan leer je het in de praktijk en haalt tòch je niveau 4 diploma. Vast heel geschikt voor jou als je meer een man van de praktijk bent dan van de theorie)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

voor een eigen bedrijf is niks verplicht, gezien je voor jezelf werkt. Als je een constructiebedrijf wilt straten is het toch aan te raden minimaal HBO bedrijfskunde gaat doen (Technische bedrijfskunde lijkt me perfect!). in de samenleving van deze tijd kan je niks meer zonder diploma of opleiding. Gewoon even door de zure appel heen bijten, kies na de HAVO een leuke opleiding met weinig theorie en alles komt goed. vergis je niet, een eigen bedrijf opzetten is heel erg moeilijk (vooral in de bouw)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had je allerlei diploma's nodig. En de Kamer van Koophandel controleerde dat dan. Als je de goede diploma's had, kreeg je een vestigingsvergunning.

Dat is allemaal anders geworden. Je mag nu doen wat je wilt.
Maar het is nu wel zo, dat als jij je vak niet beheerst, je klanten je aansprakelijk zullen stellen voor de schade die jij hen berokkent. Daarom is een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering noodzakelijk.
Ook indien je een goede vakman bent.

Nu, zo'n b.a.v., krijg je van de verzekering natuurlijk alleen maar, als je kunt aantonen dat je die verzekering waard bent, ze zullen naar diploma's vragen, en ook naar je bedrijfsplan en andere gegevens.

Kortom: er is meer vrijheid, maar ook meer verantwoordelijkheid.

Probeer dus erachter te komen waar je moeilijkheden zitten, en los die op. Of positiever gezegd: bekijk wat je nodig hebt, wat je behoeftes zijn, en zorg ervoor dat die vervuld worden. Focus dus op jezelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: