Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een Cultuur-Maatschappij profiel kiest zonder wiskunde, heb je dan weinig kans op een baan?

De leraar zegt dat als je geen wiskunde kiest in het vrije deel, dat je dan weinig kans op een baan hebt. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om wiskunde te kiezen, maar nu ik dit hoorde wilde ik maar wiskunde A kiezen. wie weet of het ook zonder kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde is toch een verplicht vak?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen bij het profiel C&M (cultuur en maatschappij) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je geen wiskunde c doen bij jou op school?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daan1995; nee alleen A, B en D.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Het heeft niet zozeer met je baan te maken, maar vooral met je vervolg opleiding. Heel veel opleiding vereisen wiskunde A/B voor toelating.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat hangt er heel erg van af wat voor vervolgopleiding je wil doen. sommige opleidingen vragen alleen havo, sommige vragen bepaald profiel en sommigen vragen bepaalde vakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alhoewel wiskunde absoluut handig is voor je algemene ontwikkeling, en je later dat wel zal inzien, hoeft het absoluut niet te betekenen dat je geen baan kan vinden.

Natuurlijk, als je de PABO wil gaan doen heb je wiskunde nodig maar misschien wil jij maatschappelijk werk en dienstverlening gaan studeren of iets dergelijks, en daar heb je weer geen wiskunde voor nodig.

Kortom, oriënteer je op je vervolgopleiding, kijk of je in die richtingen wiskunde nodig heb en op basis daarvan neem je het mee of laat je het vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: