Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verander ik mijn instelling voor school?

Ik ben 19 jaar, heb een MBO niveau 4 opleiding en heb niet echt meer de instelling om te leren en naar school te gaan. Ik zit in het laatste jaar en dat duurt nog maar 4,5 maand waarna een halfjarige stage volgt. Er zitten nog 2 vakanties tussen. Hoe zorg ik nou dat ik deze laatste maandjes nog succesvol kan afronden? Want nu lukt het me echt niet om thuis te gaan studeren. Ik moet nog leren voor 4 herexamens, omdat ik de laatste examens heb verknald. Voor de rest sta ik er goed voor op wat huiswerk na. Ik woon alleen op mezelf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Volwassen gedragen en de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen toekomst. Of je nu alleen of thuis woont, op die leeftijd heb je de meeste touwtjes in eigen hand.

Aan jouw de keus : zet je nog heel even je schouders er onder, zodat je straks een leuke baan kunt vinden, OF gooi je het bijltje er bij neer, zodat je je de rest van je leven kunt blijven motiveren om naar je werk te gaan dat je misschien niet zo leuk vindt en minder goed betaalt, terwijl je een leuke opleiding en aansluitend werk had kunnen hebben ?

Hoeveel is nu 4,5 maand op een mensenleven ?
Ga je 40 jaar lang werk doen dat je leuk vindt, of 41 jaar minder leuk werk ? De keuze is helemaal vrij, want je bent niet leerplichtig meer. Werken kun je je hele leven nog, studeren / leren maar voor korte tijd, zeker als je op een gegeven moment zelf de financiële middelen niet hebt om verder te leren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritsuka
13 jaar geleden
+ zo denk ik er ook over

Andere antwoorden (2)

Tanden op elkaar en doorbijten. Je kunt het best, dat weet je.
Stel jezelf wat realistische korte termijn-doelen en beloon jezelf als je die haalt. Dat kan heel simpel, bijvoorbeeld: Als ik nu 20 bladzijden geleerd heb, ga ik een lekkere koek eten. Als ik minstens een 6 voor dit tentamen haal, ga ik iets leuks voor mezelf kopen.
Bedenk wat je nodig hebt om goed te kunnen leren, richt de omgeving waarin je leert desnoods prikkelarm in, dus computer van je bureau en alle afleidende leukigheidjes ook, mobieltje op stil, radio uit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk dat vrouwen uiteraard op innerlijk van iemand vallen, maar dat het innerlijk van de portemonnee toch ook erg meehelpt. Je wilt toch uit eten, biosje, bosje bloemen, chocola, vakantie. Daarnaast wil je met vrienden biertjes drinken, schiet-films, je wilt een vette auto, flatscreen, etc..
En het komt er nu eenmaal op neer, hoe hoger de opleiding, hoe hoger de kans op een hoger salaris.
Oftewel: even door de appel bijten, en daarna geld gaan binnen-harken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft dat nou weer met vrouwen te maken? Wij regelen het wel voor onszelf. Maar slurfdragers zonder diploma liggen inderdaad wel iets minder in de markt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft hem toch gelijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het 'krijgen van een beter wijfje' een argument moet zijn om je opleiding af te ronden is het toch wel triest gesteld met 1 miljoen jaar mensheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, ik ben nu eenmaal Darwinist.
Het gaat allemaal om de genen voortplanting.
Tegenwoordig komt het er grof op neer: hoe meer doekoes, hoe meer vrouwtjes, hoe meer kinderen, hoe meer kans deze hebben op meer kinderen.
Ik begrijp wel dat Stippel denkt dat het niet zo is.
Maar ja, zelfs in sex and the city komt dit thema erg vaak voor.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: