Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Makkelijkere hbo opleiding?

Ik heb een diploma op mbo4 niveau en wil verder studeren aan het hbo.
ik heb eerder geprobeert om op het hbo te studeren maar ik kon alle vakkan niet bijhouden.

Wiskunde, scheikunde, natuurkunde en biologie kwamen aan de orde en ik beschik simpel weg niet over de basiskennis van de vakken en op het hbo is het nog moeilijker ook.

de mbo opleiding die ik heb gevolgt was een verkeerde studiekeuze en wil dus niet voor iets kiezen in die richting (onderwijs)

welke hbo opleidingen vragen niet naar specifieke vakken en kan ik makkelijk volgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

HBO denkniveau is bij alle opleidingen wel ongeveer hetzelfde, de inhoud van de opleiding is wel degenlijk verschillend. Als ik jou was zou ik gewoon even op internet een test gaan doen om te kijken waar jou talenten liggen!
Wat betreft die exacte vakken, ik doe zelf SPH/MWD en daar krijg je helemaal niets van dit soort vakken. Ik heb hiervoor ook mbo gedaan en het bevalt me erg goed. Het is wel meer dan op het mbo, maar qua "moeilijkheidsgraad" valt het erg mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

HBO Pabo (lerarenopleiding) heeft dan wel specifieke vakken, maar kan je makkelijk volgen. Je bent vast wel ergens goed in, dat kan je misschien voor het gemak er nog bijzetten. Als economie je makkelijk ligt, zijn er allerlei verschillende economische studies, ook studies waar je bijna geen wiskunde hebt.

Zolang je maar 1 ding leuk vindt, moet je ervoor gaan. Je moet niet iets kiezen omdat het makkelijk is, uitdaging moet er altijd zijn en later wil je ook niet elke dag saai vinden omdat het veel te makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
BIjv. HBO MWD, maatschappelijk werk en dienstverlening.
Geen exacte vakken maar sociaal moet je dan sterk zijn, wellicht ligt daar jouw talent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrijetijdskunde is gemakkelijk. Dingen/evenementen organiseren, plannen. De gemakkelijkste opleiding die er is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zijn alle HBO opleidingen even "moeilijk".

Maar als jij niet goed bent in wiskunde kan je beter iets kiezen waar dat niet inzit. Dan wordt de opleiding voor jou als makkelijker ervaren.

Probeer eens andersom te denken. Wat wil je later worden als je groot bent? Welke baan? En wat is daar voor nodig?
Misschien wordt het dan wat overzichtelijker voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergis je niet, in veel HBO's krijg e te maken met bijvoorbeeld statistiek waarbij je echt wel wat basiskennis nodig hebt.
Ik zou als ik jou was kijken naar wat je wel goed kunt, en of je met die vakken een richting in kunt slaan die je aanspreekt. Want als jij een opleiding doet waarbij 1 vak te lastig is, maar je bent erg gemotiveerd, dan kun je desnoods nog bijles volgen. Doe je een opleiding die je helemaal niet zo leuk vindt, dan kan het zijn dat je het niveau makkelijk aankunt, maar dat je de eindstreep toch niet haalt omdat de motivatie ontbreekt.
Een HBO is per definitie niet 'makkelijk', je zult ook zelfstandiger moeten werken.
Verdiep je maar een s in welke richtingen er allemaal zijn en wat de vakken per opleiding zijn, wie weet waar je op uitkomt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing