Wanneer is er meer tussen docent en leerling?
Een meisje15 uit mijn klas(soort van vriendin).Zij heeft een goede band met een vrouwelijke docente42.Zo noemt mijn zij het.Maar dit is het verhaal:zij en deze docente mailen heel vaak met elkaar(zij heeft meer als 420 berichten van de docente gekregen en anders om ook,het afgelopen schooljaar),die docente is ook al eens bij een wedstrijd van mijn haar geweest.Ook legt deze docente steeds haar hand op de schouder van mijn vriendin.Zij zegt dat het niets is en dat ze het anderen ook doet.Dus mooi ff niet,ze heeft het nog nooit bij mij gedaan of andere klasgenoten.Ook bij het zwemmen laatst,de docente pakte het meisje steeds vast.Zij accepteerde het.Zij zitten ook altijd naast elkaar,te kletsen,die docente verteld mijn klasgenoot prive dingen(over haarzelf, familie),het meisje ook.Het meisje wordt vrolijk van haar en andersom ook.Ze hangen altijd bij elkaar om.Ook heeft dit klasgenootje verschillende dingen van haar gekregen zoals(waar ik bij stond)een beertje met haar naam erop, leesboekje(een dure),en nog verschillende papiertjes.Vrijdag kreeg ik een mail onder mijn neus gedrukt met het volgende(deze was voor de vakantie verstuurd):Ik gun het jou enorm,je hebt toch een speciaal plekje in mijn hart, hoor!
Mijn vriendin stuurde alleen prettige vakantie.Dit is wat ik heb gehoord en opgemerkt.
Mijn vraag:
Is dit normaal, de band tussen deze twee?
Is hier meer aan de hand?
En wat zou die docent bedoelen met deze zin?
Het gedrag doet ze niet bij mij, waarom bij haar wel?
Maar ze hebben best wel veel gemeen met elkaar.
Verjaardag, docente is een dag eerder jarig als haar.
Mijn vriendin krijgt steeds voorrang.
Ze zijn altijd bij elkaar, die twee kun je niet scheiden.
Maar wat is er dan tussen hun?
Dat vraag ik me af, is dit toe gestaan?
Want mijn vriendin die bloeit helemaal op in haar bijzijn.
Bijzonder klein zelfs
Zou mijn vriendin verliefd op haar zijn?
IK vermoed ook nog wel eens en zei tegen mijn vriendin.
Dat het wel lijkt dat mijn vriendin de perfecte dochter voor haar is.
Dan zegt zij dat is niet zo.
En o ja mijn vriendin kan niet stoppen met praten over haar.
Ik word soms gek van alle verhalen over haar.
Ze zitten elkaar achterna met toetspapieren, woordenboeken, docente geeft haar nog wel eens een tik.
Mijn vriendin durft haar alles te vertellen, sommige dingen durft ze mij niet eens te zeggen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.