Ik wil graag later als baan iets gaan doen met werken voor het milieu of een organisatie o.i.d. Wat is voor mij een geschikte hbo opleiding?
Ik ben erg idealistisch ingesteld en wil daar later ook graag iets mee doen in mijn beroep. Nou moet ik komend jaar een studie gaan kiezen en vind het erg lastig wat. Ik ben erg geïnteresseerd in het verbeteren van het milieu en mensen te stimuleren om andere/betere keuzes te maken voor het milieu. Dit kan varieren van werken bij wakker dier of een dergelijke organisatie of in het regenwoud mensen te stoppen et bomen kappen als ik het milieu maar kan helpen. Ook iets doen met fair trade lijkt me erg leuk, maar daar heb ik al een studie bij gevonden: tropische landbouw. Eigenlijk lijkt het me alleen veel leuker om iets te doen voor het milieu door bijvoorbeeld mensen te stimuleren minder vlees te eten enzo (ben zelf ook vegetarier).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met hbo opleidingen.
PS: mijn profiel is economie en maatschappij en ik heb de vakken:
-Nederlands
-Engels
-Maatschappijleer
-Godsdienst
-Frans
-Economie
-Management en organisatie
-Geschiedenis
Toegevoegd na 4 minuten:
PPS: ik weet het niet zeker, maar kan je met hbo journalistiek soms ook iets met mijn idealen. Ik bedoel dan zou je toch bewijs van spreken er over kunnen schrijven (over het milieu e.d.)
Toegevoegd na 15 minuten:
Oja, ik heb ook nog wiskunde a als vak.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.