Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil misschien een cursus (inleiding in de) psychologie doen. Is LOI daar goed genoeg voor? (Zie uitleg)

Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat LOI geen onderwijs op niveau aanbiedt, en dat de cursussen onder de maat zijn. Maar ik zou graag een thuisstudie psychologie willen volgen zonder daar eerst allerlei vooropleidingen voor gedaan te moeten hebben. Ik wil gemakkelijk beginnen dus ik overweeg LOI of NTI. Zo niet, dan kies ik voor de Open Universiteit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een en ander ligt er aan hoe je zelf in mekaar zit.
Beschik je over een goede zelfdiscipline dan ben je het beste af bij de LOI.
Ik heb in mijn leven verschillende cursussen gedaan; zowel directe avondcursussen als schriftelijk bij de LOI en de NTI, en daarom spreek ik alleen vanuit mijn ervaring en niet wat anderen beweren.
-In klasseverband krijg je een hoop informatie waarvan je niet altijd de tijd hebt om de extra belangrijke gesproken boodschap van de docent eens goed te noteren.
-Over de NTI wil ik niet verder uitwijden omdat ik daar ongelooflijke mistanden van heb meegemaakt, zodat ik na veel geduld er toch uiteindelijk de brui aan heb moeten geven.
-Over de LOI heb ik niets dan lof en je kunt er de officieel erkende diploma's bij halen. Ga je uiteindelijk op examen dan is die gelijk aan welke dagschoolexamen dan ook.
-Jij doet je huiswerk, en de begeleiding is praktisch persoonlijk.
-Afhankelijk van de cursus zijn er fantastische ontmoetingsdagen.
-Voor zover ik weet duurt de cursus 10 maanden en kost de cursus psychologie 500 euro.
-Niet alleen feiten en droge kennis, maar ook direct toepassen in de praktijk.
-Waarom probeer je gewoon niet een gratis proefles waarbij je ook het overzicht krijg van wat je te wachten staat?
-Als je echt zo gemotiveerd bent dat je met ongeduld naar de nieuwe les uitkijkt om er direct op te vliegen; dan is dit voor jouw de beste en goedkoopste manier met het grootste resultaat op dit kort termijn.
-Dit is mijn mening met mijn ervaring.
Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als het puur hobbymatig is zou ik de vrije universiteit combineren met dr phil kijken.

"im from texas and in taxas we have a saying: im not a real doctor.... " een briljante leermeester MI.

Toegevoegd na 1 minuut:
taxas is texas... als je kwoot moet je het wel korrekt doen, excuus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees de accreditatie-verslagen eens. Misschien wordt je dan iets wijzer.

Heel belangrijk bij studeren is, dat je je aansluit bij een groepje studenten om de stof te oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langngngng geleden heb ik ook een cursus Psychologie bij de LOI gedaan. In die zin: ik heb hem helemaal in huis gekregen en betaald, ben heel enthousiast begonnen en.... ergens halverwege gestopt.
Dat ligt niet aan de LOI (ik heb juist gelezen, dat het niveau prima is), want ik was heel enthousiast over de lessen en de begeleiding, maar helemaal aan mij.
Je hebt een enorme dosis doorzettingsvermogen en zelfdiscipline nodig en die bleek ik (toen) niet te hebben.
Niet om mezelf te vergoelijken ;-)), maar met mij hebben heel veel mensen dit probleem bij zelfstudies.
Dus: denk goed erover na, of je die beide eigenschappen "in huis" hebt!
Met de NTI heb ik geen goede ervaringen, maar ook dat is lang geleden en met de OU heb ik geen ervaring.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing