Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Dat wordt in overleg tussen de school, de ouders en de leerling bepaald. Alle drie de partijen moeten er achter staan. Als de leerling nog erg jong is, telt de stem van de school en de ouders natuurlijk zwaarder.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De leeraar, de ouders en de directeur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De docent in overleg met het team.

Overslaan kan als het kind de lesstof gemakkelijk aankan, overduidelijk behoefte heeft aan méér en daardoor tekenen van verveling vertoont.
Maar ook het emotionele aspect telt mee. Een kind moet zich gelijk en goed kunnen voelen in een hogere klas. Anders gaat het leeraspect goed, maar het sociale slecht. En dat is minstens zo belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn dochter heeft de leraar dat verteld bij ouderavond en was t aan ons om t wel of niet te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is een keer gezegd dat ik een klas opnieuw moest doen maar ik was er vel op tegen dus gebeurde het niet. Misschien is dat op elke school anders of hebben me ouders een woordje gewisseld of in het team ofzo, maar naar mijn weten is dat eigen keus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet over klas overdoen, maar een klas overslaan. Dat is over het algemeen (sorry voor alle zittenblijvers) ingrijpender dan blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o sorry dan heb ik de vraag verkeerd gelezen :$
De school, in de persoon van de leerkracht en de intern begeleider, en de ouders (en eventueel het kind zelf, al heeft die geen echte stem. Zijn mening kan wel meegewogen worden)). Het besluit of het kan of niet ligt bij de school, ouders kunnen het niet eisen. De ouders kunnen het wel tegenhouden.
Voorbeeld uit onze eigen praktijk: onze zoon liep altijd al erg voor in zijn ontwikkeling. Na groep 1 kon hij al lezen en rekenen. Toch hebben we, als ouders en als school, er heel bewust voor gekozen heb gewoon naar groep 2 te laten gaan. Hij werkte erg langzaam, was nogal kwetsbaar in de omgang met andere kinderen en motorisch was hij ook niet sterk. Halverwege groep 2 is nog even ter sprake gekomen wat we met hem moesten, want hij ging steeds verder voorlopen. We hebben het ook nog gehad over groep 3 overslaan, maar ik wilde dat niet, omdat ik zag dat hij wel kon rekenen (ook boven de 1000 en onder de 0), maar dat hij nog niets geautomatiseerd had. Hij moest dus op zijn vingers uitrekenen wat 3+4 was, maar kon dan vervolgens ook 340 + 430, maar ook 300-700 bedenken. De school (waar ik overigens ook werk) had eerst twijfels, maar was het na toetsen wel met me eens.
Halverwege groep 3 kwam weer de vraag: hoe moeten we nu verder. Toen hebben we, in overleg met alle partijen, (ook mijn zoon) besloten hem door te laten gaan naar groep 4. Hij is dus na de voorjaarsvakantie naar groep 4 gegaan. Daar gaat het hem uitstekend af, al is het best een hele kluif om in een al bestaande groep een plekje te veroveren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: