Eindexamen in klaslokalen?
Ik zit in 4 VMBO-Tl en begin deze woensdag met mijn eerste eindexamen Nederlands. Ik heb er op zich vertrouwen in, maar ik zit wel met een puntje.
Het hele jaar is ons wijsgemaakt dat de eindexamens in de gymzaal zullen worden afgenomen, i.v.m. met de eventuele overlast aan andere scholieren in ons vaste gebouw. Wij zitten namelijk op een school met ook MBO leerlingen (en dan de 3e klassers van onze eigen VMBO afdeling).
Nu kregen wij een week van te voren een email van de Teamleider met de mededeling dat het eindexamen gewoon in klaslokalen zal worden afgenomen.
Nu is mijn vraag of dit wel gangbaar is. Is het überhaupt toegestaan voor een school om de Centrale examens in gewone klaslokalen af te nemen (omdat hier erg veel eventuele afleidingspunten zijn, ramen waar je gelijk naar de parkeerplaatsen kijkt waar auto's op en aan rijden, misschien lawaaierige MBO-ers en noem maar op. Daarbij is een klaslokaal over het algemeen veel drukker ingericht dan een gymzaal en daarbij zijn onze klaslokalen niet zo groot dus je zit meer tegen elkaar 'aangeplakt').
Alvast bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.