Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is de schaar meest voor bedoeld haarknippen of papier knippen?

deze vraag heb ik in mijn cito toets gekregen in september. Ik weet de vraag nog steeds niet en ik heb deze week weer cito toetsen. In de cito toets komt bijv. waar de schaar het meest voor bedoeld is .. graag wil ik ook nog tips er bij om zulke vragen makkelijk te antwoorden~!. =]

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
931
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om textiel en draadjes te knipjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus papier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stof, zoals kleding.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb er een tijdje over nagedacht, en ik denk haarknippen.
Papier kun je ook scheuren als je geen schaar bij de hand hebt. Dus een schaar is niet strikt noodzakelijk.

Haar kun je niet scheuren. Je hebt er altijd een schaar voor nodig als er wat af moet.
Ja, sommige kappers 'snijden' met een mes, en met een tondeuse kan het ook, maar je hebt dan toch een instrument nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Klopt ik heb er helemaal niet aan gedacht. Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je antwoord niet sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij bedoelt, dat geen van beide antwoorden goed zijn.
Strikvraag is meestal, waar je vast zit. net als een strik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ohhh zeg dat dannn kijk ik weet wel wat een strikvraag is maar niet wat texiel is ofzo ik ben ook maar een meisje van 14! MAAR het gaat nu om die twee antwoorden want ik heb alleeen maar keus uit die twee antwoorden..
In oorsprong om stoffen mee te knippen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaa maar ik moet een keuze maken uit die twee antwoorden welke moet ik dan kiezen?
fremar
13 jaar geleden
dan denk ik spontaan aan al die kinderen die papier zitten knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ik denk dan meteen aan haarknippen!
Voor haarknippen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schaar is een heel oud instrument. Het woord komt uit het Latijn, secare, en dat betekent scheiden. Ook het woordje sekse komt hier vandaan. Jongens | meisjes.
Deze citovraag is dus een beetje erg raar, want hoe kunnen wij nu weten of de mensen vroeger een zekere bedoeling hadden bij dit instrument. Ja, echt volkomen onzin. Een instrument heeft geen bedoeling, je kunt het gebruiken, zolang het doet wat je wilt.
Dus knip maar lekker. Mensen maken fouten, ook de toetsenmakers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dankjewel! maar de docent zegt juist dat het een dood normale vraag is heeft de docenthet dan ook fout?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een hele vreemde vraag. De schaar gebruik je immers voor meer doelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook een heel vreemde vraag, dat is toch geen algemene basiskennis?
Is het echt een vraag die zo op zichzelf staat, of is het zo dat je een tekst moet lezen en dan vragen over die tekst moet beantwoorden en dat dit een van die vragen over die tekst is?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding