Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn school geeft geen goed begeleiding wat moet ik doen?

Ik zit op een roc, mijn school geeft geen goede begeleiding.
je weet niet waar je staat, over je over gaat of niet.
en je wordt nooit gebeld als een les uitvalt.
-bijvoorbeeld laatst was een docent ziek die had zich niet afgemeld daar stond een klas 2 uur te wachten, terwijl een andere docent hem probeerde te bellen wilde hij maar niet opnemen.
-De docent die zich niet heeft ziek gemeld, is tegenlijke tijd ook onze mentor, wanneer je iets over prive met hem wil bespreken stuurt hij je naar de vertrouwenspersoon.
- wij als klas hebben al een keer bij hem geklacht bij de afdelingsmanager geklacht, waardoor wij met zn alle om een tafel kwamen zitten, er kwam ter sprake dat hij ons als klas mongolen heeft genoemd, en ons dreigde als hij wilde ons de opleiding af te trappen.
-Dan onze stagedocent, die ons naar 48 sollicitaties pas heeft geholpen met het vinden van een stage.

wat zijn mijn mogelijkheden om te doen?
klacht: onvoldoende begeleiding terwijl je elke jaar meer dan 1000 euro aan school geeft.

ik hoor nog graag van jullie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke opleiding volg je? dan kan ik je wat meer vertellen over rechten en plichten van school.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Ik heb hetzelfe probleem... Je kunt er gewoon niks aan doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeggen dat je naar een andere school zou moeten gaan maar helaas zijn vrijwel alle MBO scholen zwaar onder de maat en ik spreek uit ervaring.
Het beste wat je hier kunt doen is om er voor te zorgen dat jullie sterk staan.
Noteer alles wat fout gaat op school zodat jeeen berg van argumenten heb.
Zorg dat je de gehele klas(een groot deel) meekrijgt en betrek de ouders erbij.
De school reageert anders op ouders dan op leerlingen en zodra ouders zich ermee gaan bemoeien worden de leraren ineens anders.
Laat de ouders eens naar school komen en als jullie mentor echt zo idioot is zet hem dan onder druk.
Nouweet ik niet precies wat de situatie is en waarom die jullie mongolen zou noemen, misschien is er meer aan de hand wat je nog niet heb verteld maar aan de andere kant is het MBO echt een bende dus zal het me niets verbazen.
Als je alle ouders van je leerlingen op de hoogte heb gesteld en ze dusweten wat de situatie is sta je al een stuksterker en dan zal het voor die school en leraar een stuk lastiger worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je kunt eens een keer gaan praten, met de directeur ofzo, of met je mentor, of met iemand die begrip voor je heeft.
tja op zo'n moment weet ik ook niet zo goed wat ik moet doen. je kan dus gaan praten, of een klacht in dienen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit ook op roc, en hen precies het zelfde probleem. Ik woon in deventer en moe naar stage gaan in enschede terwijl ik net eens een ov heb. En iemand uit enschede loopt stage in deventer. Ze houden een rekeningmet leerlingen dit is wel iets dat 100% zeker is. Wij hebben ook problemen met begeleiding niemamd weet waar die aan toe is en etc. Noem maar op alle problemen volgen problemen op. We zijn zelfs naar de directeur gegaan. Maar nog geen oplossing :d leraren hebben altijd gelijk en krijgen ook gelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken ook het probleem. Dat er zoveel mensen al zijn die het herkennen, wijst maar weer eens uit hoe groot het probleem eigenlijk is.

Maar wat ik deed toen ik op MBO zat (twee jaar geleden heb ik mijn diploma gehaald), was toch vooral BLIJVEN klagen. Als er maar genoeg roepende in de woestijn zijn, wordt je ooit vanzelf een keer gehoord. Bij mij was het zo dat de leiding van de school in het begin nauwelijks tot niet luisterde naar de leerlingen, terwijl de klachten de spuigaten uitliepen. Wij zijn toen met een gigantische groep leerlingen naar de krant gestapt (Noord-Hollands Dagblad). Die heeft er een aantal (grote) artikelen aanbesteed en ineens kon er door de school wél naar ons worden geluisterd, was er de helft minder les uitval (er vielen voor die tijd zelfs lessen uit met als rede 'de leraar heeft geen tijd, hij moet dingen van andere klassen nakijken'. Moet je als leerling eens proberen, zeggen dat je 'geen tijd' hebt :P), werden ziekmeldingen doorgegeven, hadden leraren papieren op orde etc....Mijn zusje zit nu op zelfde school, zelfde opleiding, en het is nog steeds verre van ideaal, maar echt al heel veel beter. Dus mijn tip: Als het schoolbestuur niet wil luisteren (grote kans op), stap dan naar de media. Momenteel is er veel aandacht voor de slechte kwaliteit van het MBO, dus kranten, tv-programma's als de Ombudsman etc, willen graag jullie verhaal publiceren en de school wil geen negatieve publiciteit....Ga desnoods met meerdere MBO scholen tot in Den Haag, want het is een gigantisch zooitje op het MBO...

Maar het lost lang niet alle problemen op, helaas. Waarschijnlijk heb jij je diploma eerder dan dat deze gigantische misstanden de wereld uit zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is je school bij de rodekruisstraat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: