Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier om te leren voor een PW van exacte vakken?

Ik vind het moeilijk om te leren voor exacte vakken zoals biologie, aardrijkskunde en geschiedenis. Ik vroeg me dus af of iemand wist hoe je dit het beste aan kunt pakken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik begon altijd met een proeftoets maken, dan weet je waar je moeite mee hebt. Daar kun je dan verder mee oefenen met je boek erbij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Samenvatting maken.
-Begrippen op Wrts, Teach2000 of andere overhoorsites zetten en overhore
-Stampen, stampen en nog een stampen!
-Op tijd beginnen met begrippen leren en samenvatting maken.
-Vraag de leraar bij bio om extra vragen en kijk voor alle exacte vakken op google en type bijv. In: "Biologie oefentoets jaargang 2 havo".

Ps. Exacte vakken zijn natuur en scheikunde, wiskunde en biologie en geeen aardrijkskunde en geschiedenis ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste kun je dit doen door eerst de hele tekst door te lezen, en hier voor jezelf een samenvatiing van te maken, door het op te schrijven is dit al je eerst leermoment. Daarna ga je opdrachten (oefentoets) maken, met behulp van je samenvatting, die je alleen gebruikt als je iets niet weet. Als je alle opdrachten goed kunt maken, is het oke.
Meestal staan er ook veel begrippen in het boek, zorg dat je die goed kunt uitleggen.
Dus;
1. gewoon je huiswerkopdrachten maken en iets VRAGEN AAN DE LERAAR als je iets niet snapt (erg belangrrijk, hij kan het best antwoord geven op de vragen). Voor het maken van de opdrachten de desbetreffende paragraaf doorlezen
2. een samenvatting maken (per paragraaf) met alle begrippen, en van hieruit leren
3. een oefentoets maken of de opdrachten oefenen

Toegevoegd na 51 seconden:
ps. ak en gs zijn geen exacte vakken, zoals schrijver boven mij ook al zegt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding