Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand tips hoe ik mij wiskunde beter begrijp of hoe ik een wiskunde repetitie beter kan maken?

'K snap er niks van. Zelfs als ik de stof begrijp maak ik de repetitie slecht. Hoe kan ik me het beste concentreren, en hoe kan 'k het beste aanpakken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

gewoon uitleg blijven vragen aan je leraar of lerares.
of bijles nemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 op 1 les
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt zelf dat je de stof begrijpt. Zeg tegen jezelf, laat ze maar komen met de repetitie. Ik begrijp het en ik zal ze laten zien wie de beste is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat werkt in heel veel situaties, maar niet bij een wiskunderepetitie volgens mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, waarschijnlijk niet nee
De enige manier om wiskunde te leren is door het te snappen. Uit je hoofd leren heeft weinig zin, omdat elke opgave weer gebruikt wordt met andere getallen.

De truc om iets te snappen is door heel veel te oefenen, vooral als je iets niet snapt. Ook als je het fout hebt kijken naar/vragen om de uitwerkingen (hoe is iemand tot het antwoord gekomen). Als je dat eenmaal snapt dan kun je het zelf ook gaan toepassen.

Ik had er zelf ook moeite mee en ik vroeg dan uitleg aan mijn leraar wiskunde (de klootzak) of iemand die goed was in dat vak uit de klas. Het probleem is dat zij het zo goed begrepen dat ze het niet snapten dat ik het niet begreep. Mijn leraar zei dan: 'het mag duidelijk zijn dat hieruit volgt..' blablabla. Voor mij was dat helemaal niet duidelijk.

Ik heb later op het HBO een lerarenboek gekocht met alle uitgebreide uitwerkingen van de opgaven er in, toen begon ik pas te snappen hoe bepaalde dingen werkten in de wiskunde en toen ging ik ineens voldoendes halen. Echt, je kunt uren stampen en er nog niets van begrijpen.

Oefenen en kijken waar je fout gaat is de enige manier.
Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gemengde opgaven maken (bij mij staan die achterin het boek). daar vragen ze namelijk alles van het hoofdstuk door elkaar. en vervolgens met een antwoordenboekje stap voor stap doorlopen wat je fout hebt gedaan.
en anders heeft je docent misschien wel extra opgaven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles maken, bijles en niet zenuwachtig zijn voor SOS/reps
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je ook kunnen laten testen op dyscalculie. Dat is zeg maar de rekenvariant van dyslexie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn leraar wiskunde zei altijd: 'Oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Steeds blijven oefenen..!'
En ik heb ondervonden: het werkt echt!
...als je maar wilt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je de stof begrijpt, maar misschien is dat gewoon niet het geval. Als je bv met de uitwerkingen naast je werkt, heeft het geen nut om te oefenen. Dan denk je namelijk dat je het wel begrijpt, terwijl dat niet het geval is. Nakijken moet je pas helemaal op het einde doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing