Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat krijg je als Lio'er in het basisonderwijs betaald?

Ik zit in mijn laatste jaar van de PABO. Ik loop vanaf vandaag vier dagen mijn LIO-stage op een basisschool. Dit is een betaalde Lio-stage, maar weet niet precies wat ik hiervoor zal krijgen. Kan iemand hiervan een indicatie geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volgens de CAO voor het Primair onderwijs krijgt een LIO stagiair met een LIO-overeenkomst 50% van LA1 (= de eerste salaristrede voor een leraar) wat neerkomt op € 1145,- bruto bij een voltijdsdienstverband.
Bij sommige besturen krijg je als LIO-er geen LIO-overeenkomst (conform CAO-PO) maar een stageovereenkomst zonder vergoeding, maar daarvoor in de plaats kan je dan invallen tegen de vergoeding van een onderwijsassistent (schaal 4) en dat begint bij €1477,- bruto per maand bij een voltijdsdienstvergand. (Met een LIO-overeenkomst worden invaluren niet apart uitbetaald) Dat is -als je veel invalt- meer per uur, maar belangrijker: Je begint vast met het opbouwen van dienstjaren.
Advies: Informeer bij de school/het bestuur dat je voor ogen hebt.

Veel plezier & Succes bij je stage!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kreeg €20,- per dag. Ik liep dan twee dagen in de week stage, gedurende een heel schooljaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing