Weet iemand een site/ instantie waar je terecht kan als je een klacht hebt over een leraar/school?
Toegevoegd na 16 minuten:
De school waar mijn vriendin zit verstuurt ieder termijn (school jaar heeft 4termijnen) een brief naar de leerlingen. Op de brief staat of je een A of een B hebt.
Heb je een A dat betekend dat je het goed doet en je zo moet door gaan.
Heb je een B dat betekend dat je moet uitkijken, want als je 4 keer een B krijgt dan moet je stoppen met de opleiding.
Nu heeft mijn vriendin allemaal zeer goede punten, en toch kreeg ze een B!
Toen ze bij de mentor verhaal ging halen waarom ze een B had toen vertelde hij het volgende;
'Je hebt een B omdat jou houding me niet bevalt je voelt je te vrij en zegt 'ja maar', dat moet je niet doen want ik hebt het voor het zeggen en wat ik zeg dat gebeurd gewoon punt!. Dat is ook het mooie van leraar zijn. Ik kan namelijk iedereen als ik wil gewoon onverwachts een B geven en bij de 4de B ben je weg. Zo simpel is dat!
En toen zei ze, dus dat gaat zo? En waar kan ik dit melden dat jullie zo doen?
Toen zei die 'nergens doe gewoon wat wij zeggen en leg je er maar bij neer!'
(ze is een stil meisje, die 1ne keer toen ze 'ja maar' zei was toen ze aan een leraar vroeg of hij haar het huiswerk wou uitleggen. En hij weigerde dat, want hij had geen tijd om het huiswerk door te nemen. Toen zei me vriendin; ja maar ik snap het niet! En toen werd de leraar kwaad en zei 'Ik ben de docent en ik zeg nee en ik ga geen discussie met jou aan!'
Oké dit is geen strafbaar feit maar dit kan toch niet?!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.