Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet de schooldag van een middelbare scholier een uur later beginnen ivm het afwijkende biologische ritme?

De "dag" van gemiddelde middelbare scholier begint later dan die van bijv. een volwassene.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Daar is een hele interessante documentaire over geweest.

En in ieder geval 1 school liet middelbare scholieren een 1 of 1,5 later beginnen dan overige scholen.

Was een succes bij leerlingen en in resultaten.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb de documentaire gevonden.

De eerste 12 minuten gaat over de scholieren.

Echt super docu, aanrader voor iedereen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt me een uitstekend idee om dat in te voeren! Waar echter wel rekening mee gehouden moet worden is het feit dat de docenten zich dan aan de tijden van de scholieren zouden moeten aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die docu heb ik ook gezien.
Het is aangetoond dat dit een zeer gunstig resultaat heeft op de leerlingen.
Ik merk aan mijzelf ook dat ik frisser in de klas zit als ik om 10 uur begin.
Wanneer ik om half 9 moet beginnen, merk ik aan mezelf dat het meer proberen is om de dag een beetje door te komen om vervolgens thuis op de bank te hangen tot het eten.
Ook zou meer regelmaat erg goed zijn; sommige dagen moet ik om half 9 beginnen, en andere dagen weer om 11 uur..
Vaak heb ik het probleem dat ik heel erg moe ben als ik de ene dag goed heb uitgeslapen en de volgende dag om half 9 moet beginnen.
Ik ga dan wel rond een uurtje of half 11 naar bed, maar kom simpelweg niet in slaap, omdat ik nog niet moe ben. En dit terwijl ik overdag ook gewoon aan sport doe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: