Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Belemmert internet dat vaak vermakelijk, makkelijk en snel is, het lezen van boeken bij jongeren en adolescenten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
TLDR ;)
Kimath
14 jaar geleden
too long; didn't read. Used to indicate a summary for those who don't want to read the whole text. Ik vind dit een goede vraag. Ik merk van mijzelf soms ook dat ik wat moeite heb om langere tijd te concentreren om bijvoorbeeld een boek te gaan lezen, of een lang artikel op een website.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Ja,want dat is véél visueler dan een boek te lezen en je kan surfen naar andere sites enzo.,terwijl je dat in een boek niet kan.

zélf ervaar ik dat wel zo,maar ik lees soms ook wel 's een goed boek.

je moet er volgens mij ook wel in de stemming voor zijn(om een boek te gaan lezen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er worden steeds minder boeken gelezen en dat komt onder andere door internet. Echter ook op internet valt er nog genoeg te lezen, dus gelezen wordt er nog steeds.

Zelf heb ik na mijn eindexamenboekenlijst ook bijna geen leesboek meer aangeraakt. Was een complete overkill die we weg moesten lezen. Haal de teksten tegenwoordig ook van internet.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Door die boekenlijsten van school was ik het helemaal zat om boeken te lezen.
Zonde eigenlijk, vroeger las ik zo veel.
misschien dat "de jeugd" door internet tegenwoordig wel meer leest dan voorheen, daar waar ze toen ook geen boek pakte, en nu wel op internet zitten namelijk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
ja ,zeker in mijn geval .
ik heb 10 goede boeken die nog gelezen moeten worden en ik denk 40 films op dvd.
vooral uitzending gemist is heel voordelig voor mij.
een dag is voor mij te kort ik wil alles zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Op middelbare scholen zijn er laptopklassen, en gewone klassen moeten veel opzoeken of opdrachten op de computer.

Je kan erg veel lezen op de computer. Op internet kan je alles vinden wat je wilt, en dat maakt het zo leuk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: