Op welke datum kan ik met pensioen?
Op al mijn correspondentie betreffende pensioen staat dat ik per 1 maart met pensioen ga. Nu zegt mijn werkgever dat ik moet doorwerken tot 9 maart. Omdat ik dan 67 jaar word.
Je pensioen begint tegelijk met je AOW
In onze regeling gaat je pensioen standaard in op de 1ste van de maand waarin je AOW krijgt. Dat heet de 'pensioenleeftijd'.
De wetswijzigingen per 1 januari 2015 brengen op dit punt echter geen verandering. Al sinds jaar en dag staat in artikel 18a, zesde lid, Wet LB 1964 dat indien het pensioen eerder ingaat dan bij het bereiken van de 67-jarige (eerder 65-jarige) leeftijd (pensioenrichtleeftijd) het herrekend wordt ten opzichte van die leeftijd of van de in de pensioenregeling vastgestelde latere ingangsdatum met inachtneming van algemeen aanvaarde actuariële grondslagen.
https://wanneeraow.nl/ @erotisi PME oke maar bij vele andere dus biet en is dat gelijk met de AI\OW datum
Officiele pensioendatum is 9 maart, da dag de AOW ingaat.
Wat ik probeer te zeggen is; vanaf 9 maart heb je recht op AOW, maar die ontvang je pas rond de 22ste van die maand, wordt dan bijgeschreven op de rekenig.
Fijn dat je deze onjuistheid erkent, en dat je nu ook inziet dat jouw reactie niets met de vraag te maken heeft.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.