Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

>Prijzen onder voorbehoud van drukfouten?

Wie adverteert, krijgt te maken met drukfouten. Maar als de drukfout nu een te lage prijs oplevert, zit de winkelier daar dan aan vast?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vergissen is menselijk.
De consument is echter ook heel goed beschermd.
Zolang het niet aannemelijk is dat er sprake is van kwade opzet zit de verkoper meestal wel goed.

Kleine prijsafwijkingen zijn meestal bedrijfsrisico.
Grotere afwijkingen zoals meer dan 50%... dan kan de klant in alle redelijkheid aannemen dat er iets aan de hand kan zijn.

"Uw nieuwe folder blijkt een drukfout te bevatten: waar € 100,00 had moeten staan, staat nu € 10,00. Of op uw internetwinkel blijkt de verkeerde prijs te staan. Als bij zo'n vergissing de consument had moeten begrijpen dat prijs niet klopt, dan komt er geen koopovereenkomst tot stand. Als de consument er redelijkerwijs wel op kon vertrouwen dat de prijs correct was, dan zult u het product voor de verkeerde prijs aan de klant moeten verkopen. Komt u er met een klant niet uit? Dan kunt u er gezamenlijk voor kiezen een geschillencommissie of rechter uitspraak te laten doen."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, zolang de prijs abnormaal laag is dan niet. Maar als iets wat normaal 300,00 kost en nu in de folder staat voor 250,00 dan wel. Dit omdat het een geloofwaardige aanbieding is.

Er is een keer een site geweest die de prijs van een flatscreen verkeerd had gezet. I.p.v. 1200+ stond er iets van 400 euro. Mensen die hem besteld hadden hebben hem geloof ik wel gekregen omdat ze met een rechtzaak dreigden. Het waren slechts enkele mensen en misschien heeft de website daarom wel toegegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ingeval van twijfel omtrent de juistheid van de prijs dient de consument dienaangaande nader onderzoek te verrichten (artikel 3:11 BW).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: