Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er getallen bekend over wat de meerwaarde kan zijn als een bedrijf wel of geen pinautomaat heeft?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hiermee bedoel ik o.a.;
- klant besteed gemiddeld X euro meer
- klant sneller geneigd te komen bij een bedrijf
- klant krijgt positiever beeld van de professionaliteit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik heb geen officiele cijfers maar wel ervaring met een pin automaat.

Wij hebben een winkeltje gehad en op markten/braderieen gestaan en in het begin hadden we geen pin.
Veel mensen wouden eigenlijk wel iets kopen maar hadden net niet genoeg geld en die wilden eerst ergens geld pinnen. 90% van die mensen zagen we nooit meer terug.

Toen we wel een pin hadden verkochten we veel meer. vooral ook de wat duurdere dingen, en mensen met kinderen die iets kochten, en de kinderen kregen dan ook meteen wat erbij.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hoeft geen contanten te hebben/houden of wisselgeld, of geldmanagement.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf vaak geen of slechts weinig contant geld op zak. Meeste betalingen doe ik met de pin. lekker makkelijk.

Volgens mij denken veel mensen er net zo over als ik en stellen ze het heel erg op prijs als er gepind kan worden.

Bovendien merk ik bij mezelf dat ik makkelijker dingen koop. Pinbetalingen zijn minder tastbaar voor de klant, dan wanneer er contact geld door de handen gaat.

Van dit makkelijker kopen kun je gebruik maken, door bij de kassa nog wat producten te koop aan te bieden. In uw geval kunt u dan denken aan smeersels voor vermoeide spieren, zaken die het relaxte gevoel thuis kunnen vasthouden, zoals geurkaarsen of cdtjes met relaxte muziek of wat dan ook. Als de klant ziet dat u het in uw eigen praktijk ook gebruikt, verkoopt het al snel.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing