Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je iemand in je bedrijf nemen met een stagecontract zonder dat hij op school zit?

Bij ons in de zaak wil ik een volwassen iemand een stage/leercontract aanbieden. Echter zit deze persoon niet op school. De reden dat ik in eerste instantie een stage/leercontract aan wil bieden is omdat hij het vak nog niet volledig beheerst. Het is puur dat hij in deze periode gaat leren om de fijne kneepjes van het vak onder de knie te krijgen. Kan dit, of moet ik hem gelijk een volwaardig werknemers contract aanbieden?

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Voor een stagecontract heb je een leerling, een stagebedrijf en een stagebegeleider nodig. Officieel moet het stagebedrijf een erkend leerbedrijf zijn.
2 jaar geleden
Het is toegestaan om stage te lopen zonder onderwijsinstelling. Het zit namelijk zo dat iedereen die iets wilt leren en mag werken in Nederland, een stage mag doen. Echter zitten er wel voorwaarden aan verbonden als je stage gaat lopen zonder onderwijsinstelling. Denk bijvoorbeeld aan het formuleren van leerdoelen, het behalen van deze leerdoelen, een vaste stagebegeleider die wordt aangesteld en het hebben van een stageovereenkomst. Bovendien is het van belang dat leren tijdens de stage centraal staat.
2 jaar geleden
Ja, het is mogelijk om iemand in je bedrijf te nemen met een stagecontract zonder dat hij op school zit. Hiervoor moet je een stageovereenkomst opstellen en deze laten goedkeuren door de Kamer van Koophandel. Daarnaast moet je de stageovereenkomst aanmelden bij het UWV.
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing