Onderneming starten met het geld dat de klanten voorbetalen, mogelijk?
Kort samengevat heb ik de nodige knowhow om een chaletbouw productie op te starten.
Leveranciersnetwerk, voorraadbeheer process, professionele team, goede relaties.
Als het op financieel vlak komt heb ik weinig startkapitaal.
Maar aangezien ik al vertrouwde klanten heb, kan ik een goede of misschien zelfs 100% voorbetaling regelen.
Eens de betaling voltooid is, zou ik met dat geld een loods huren, nodige werkmateriaal bestellen en al de nodige goederen voor een chalet te bouwen.
Met 10 chalets per maand maak ik dan voldoende winst om al de gemaakte kosten te dekken.
Het klinkt allemaal natuurlijk goed maar kan ik zomaar een 100% vooruitbetaling vragen volgens de wet?
De goede vertrouwelijke relatie is reeds opgebouwd.
Zou wel dingen goed op papier zetten.
Als je het via de bank speelt, dan hoef je de klant geen risico te laten lopen.
Ik neem wel geen klantenrelaties over, mijn klanten heb ik zelf gevonden. Ben ook niet van plan om oneerlijke concurrentie te spelen.
Qua leveranciers heb ik ook alternatieve keuzes.
Als consument wil je waarborgen, zekerheid - en niet de kans lopen dat jouw geld ineens verdwenen is.
100% aanbetaling is in dit geval niet realistisch. Zelfs 50% aanbetaling is al een te groot risico - gezien ook de sterke argumenten van Inekez1. Een voorbeeld: de afgelopen maand zijn bouwmaterialen tientallen, soms honderden procenten in prijs gestegen. Zo kostte een CLS-plaat minder dan 1 euro, nu meer dan 3 euro.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.