Wat te doen als bedrijf zelfde handelsnaam voert in zelfde branche, handelsnaamrecht?
Goedendag forumleden,
Sinds 2010 heb ik mijn bedrijf ingeschreven bij de KVK, hier heb ik ook een additionele handelsnaam bij opgegeven. Destijds checked de kvk of er al een vergelijkbare handelsnaam in dezelfde branch voorkwam. Dat was niet zo dus was mijn inschrijving compleet!
Nu kom ik erachter dat er sinds juli 2020 een vergelijkbare handelsnaam (wijkt net iets af) ingeschreven staat bij de kvk onder dezelfe branch. Op hun website voeren ze overigens WEL dezelfde handelsnaam als ik.
Hoe pak je dit aan, zonder direct juridische stappen te zetten. Is er een voorbeeld communicatie die ik naar hen kan sturen, bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld mijn handelsnaam aan hen over te dragen tegen kosten (overname) of wat zijn de mogelijkheden/rechten en eventuele communicatie templates die beschikbaar zijn...
Graag jullie ideeen :)
Bedankt
Voorbeeld bedrijfsnaam (mij) Naampje
Voorbeeld bedrijfsnaam (ander) Me Naampje (maar online zeggen ze wel Naampje)
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Frisz
hier heb ik geen problemen mee want dit is een totaal andere branche en er zal (neem ik aan) geen verwarring ontstaan tussen mijn onderneming en de bandnaam :P
Zeg 10.000,- dan hebben wij het er niet meer over en schrijf ik mijn bedrijfsnaam alias uit de kvk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.