Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn nou eigenlijk franchisenemers?

Hoi, voor een presentatie die ik moet voorbereiden kwam het begrip franchisenemers voor. Ik weet eigenlijk niet wat dat zijn en ik kan op internet ook geen heldere uitleg hiervan vinden. Weet iemand wat dat zijn en zou mij dit begrip willen uitleggen. Dat zou mij enorm helpen met mijn presentatie.

--Groetjes, Lucas

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een Franchisenemer is een persoon die zelfstandig een zaak drijft uit een grote keten. Neem bij voorbeeld Intertoys. Bij deze zaken zijn er diverse, die door een zelfstandig winkelier gedreven worden. Deze winkelier maakt alleen gebruik van de merknaam van de keten en de door de keten aangeboden producten, maar winst/verlies is voor zijn rekening. Hij is dus de eigenaar, maar met de verplichting de zaak te drijven volgens het concept van de keten waarbij hij is aangesloten.
Ik neem speciaal dit voorbeeld, omdat bij een faillisement van de keten, de zelfstandige winkelier die bij de keten is aangesloten, niet failliet gaat. Hij zal alleen door het faillissement van de keten zonder de producten en het concept van de keten verder moeten.
Kort gezegd: een franchisenemer is een zelfstandig ondernemer, die zich heeft aangesloten bij een winkelketen en zijn winkel voert met het concept van de winkelketen.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing