Per 1 augustus wil ik mijn prijsbeleid grondig aanpakken, is het slim om voor bestaande klanten andere regels te handhaven (zie uitleg)?
Ik wil mijn dienstverlening meer tegen marktconform prijzen aanbieden, wel nog betaalbaar, maar toch ook wat meer tarieven waar ik meer van kan ontwikkelen. Nu heeft mijn huidige klantenkring tot nu toe altijd gebruik kunnen maken van lage tariefstellingen en zullen de tarieven in vergelijking daarmee een forse stijging hebben (zo'n 3 tot 5 euro op een enkele massage van 30 minuten en tussen de 20 en 50 euro op een 10 x kaart). Wat is hierin wijsheid: zal ik de huidige klantenkring gewoon zeggen; dit gaan jullie in het vervolg betalen (en met als gevolg dat klanten kunnen gaan afhaken) of zal ik voor de bestaande klanten een soort van "groeiplan" maken waarbij ze elke X periode iets meer gaan betalen totdat ze op hetzelfde niveau zitten? Of is het juist handig om een vooraankondiging nu al te doen met de nieuwe tarieven zodat mensen juist een 10x kaart gaan kopen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.