Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Webshop annuleerd halve bestelling, mag dit zomaar?

Ik heb net een mailtje gekregen dat de webshop mijn bestelling maar half gaat leveren. Hiermee ben ik het niet eens en hoef de bestelling dan niet.
Kan ik hier nog iets tegen doen? (ze zijn nu niet bereikbaar)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Wanneer je een particuliere koper bent kun je zonder opgave van reden de rest van je bestelling kosteloos annuleren. Tenzij het maatwerk producten betreft, of tickets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar wat als zij het al opgestuurd hebben? (ik heb geen bericht gekregen hiervan maar stel)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je particulier bent kun je de goederen aan de deur weigeren of retourneren.
Een webshop die een halve bestelling annuleert, ja, dat mag zo maar.

Als de producten niet meer leverbaar zijn, dan kan de webshop niet aan jouw wensen voldoen. Wat de shop nog wel aan jou kan leveren, zal deze echter nog graag leveren.

Als klant kan je daar zeker iets tegen doen als je het daar niet mee eens bent. De webshop levert immers niet wat jij hebt besteld: de webshop komt de overeenkomst die tussen de webshop en jou is gesloten niet (volledig) na.

Laat dus zo spoedig mogelijk aan de webshop weten dat je afziet van de bestelling. Wordt de bestelling toch geleverd, dan kan je deze retour sturen omdat deze niet voldoet aan jouw vraag. Met sommige producten kan dat echter niet. Heb je bijvoorbeeld iets speciaal laten maken voor jou, dan is de kans klein dat het retour gezonden kan worden. Overleg dan met de webshop over de mogelijkheden.

Kijk voor meer informatie hierover op een website als www.juridischloket.nl.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stel ze hebben het al opgestuurd (kreeg het bericht net voor sluitingstijd) ben ik dan verantwoordelijk voor de retourkosten??
Antoni
8 jaar geleden
Volgens deze website https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/aankoop-ongedaan-maken geldt daarvoor: "U betaalt alleen de verzendkosten om het geleverde terug te sturen als de verkoper u vooraf hierover heeft geïnformeerd."
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: