Moet ik als freelancer mijn opdrachtgever prive toelaten ( zonder vooraankondiging) om mij te kunnen controleren?
Moet ik als freelancer de mijn opdrachtgever prive toelaten zonder vooraankondiging om mij te kunnen controleren als ik door omstandigheden mezelf afmeld voor de dag.. of moet hij mij van te voren melden dat hij langs wil komen .. en moet hij dan mijn toestemming hebben om binnen te mogen komen.
(Ik had nogal wat pech de afgelopen maanden.. 2x ziek.. 1x geen vervoer.. waardoor ik een aantal weken niet kon werken. Dit keer was het poging tot inbraak en lag er een raam uit .. moest wachten op de glaswacht.
Zou om 6.00 am naar de opdrachtgever terug bellen hoe het er voor stond .. maar om 5.50 stond zijn zoon met iemand anders voor de deur om me te controleren zonder dit even mede te delen via een telefoontje.
Ik had graag opengedaan maar dan wel als ze zich even van te voren gemeld hadden.
Was op van de zenuwen en gaf dat ook direct telefonisch aan .. omdat ik direct naar depot belde zoals in eerste instantie al was afgesproken dat ik om 6.00 am zou doen.
Kreeg de wind van voren over wat ik dan wel te verbergen zou hebben.
Heb altijd extra werk gedaan als ze me vroegen .. was altijd op tijd, en heb altijd mijn beste gegeven...
Heb alleen veel pech gehad de laaste maanden.
wat is mijn recht op prive in deze.. handelen zij rechtmatig?
Toegevoegd na 17 minuten:
Heb geen baas ben freelance dus een opdrachtgever, word niet betaald voor werk dat ik niet doe.
Geen ziekengeld en geen compensatie voor afwezigheid.
Mijn vraag is : mijn recht op prive onder deze omstandigheden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.