Hoeveel mag mijn vrouw bijverdienen in mijn zaak?
Ik ben zzpér en wil mijn vrouw de administratie laten doen, hoeveel kan/mag ik haar hier belastingvrij voor geven.
Jaarlijks kunt u ongeveer € 6.000 per jaar belastingvrij verdienen, omdat de te betalen belasting wegvalt tegen de algemene heffingskorting, die circa € 2.000 bedraagt. Het bedrag dat men belastingvrij verdienen kan, valt mogelijk nog hoger uit, als er aanspraak kan worden gemaakt op andere heffingskortingen.
Inkomen altijd opgeven
Dat er in principe geen belasting hoeft te worden betaald over kleine bijverdiensten, wil nog niet zeggen dat er geen aangifte moet worden gedaan. Als u in loondienst bent bij een werkgever, dan doet de werkgever automatisch aangifte. U moet wel zelf aangifte doen als u niet in loondienst werkt of meerdere werkgevers hebt.
Als je je vrouw laat bijverdienen, dan moet ze op de loonlijst komen, en dan ben je MET personeel.
In dat geval zou je vrouw ook ZZP-er moeten zijn, toch??? Of zie ik dat verkeerd?
http://www.eenmanszaakoprichten.nl/belasting/partner-werkt-mee-in-het-bedrijf-de-keuzes/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.