Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben op zoek naar een bedrijf die mijn ondermingsplan kan opstellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet zo moeilijk als je denkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou Ineke, het is niet zo eenvoudig als je denkt!
Zeker als je het wilt gebruiken om een bom centen bij de bank los wilt kriebelen, zal je een zeer, zeer goed ondernemingsplan moeten schrijven. @espiritu, ik zou je waarschijnlijk kunnen helpen. Het ligt er alleen aan wat voor soort onderneming je op zou willen zetten, maar een ondernemingsplan bestaat in ieder geval uit de volgende onderdelen: Idee, missie en visie
Marketingplan (hoe zorg je dat mensen je producten / diensten kopen)
Productieplan (wat ga je maken of doen)
Managementplan (hoe gaat de onderneming gevoerd worden)
Financieel plan ( liquiditeitsbegrotingen, begin en eind balans, investeringsbegroting, resultaatrekening etc)
Financieringsplan (hoe wil je aan het benodigde geld komen etc) Stuur maar eens een prive bericht en misschien kan ik dan iets voor je betekenen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat kun je door een accontantsbureau laten doen.
Je zou ook zelf een marktonderzoekk kunnen houden en een plan schrijven. Lees je in de materie in.
http://www.rabobank.nl/bedrijven/advies/starten/stappenplan_ondernemers/?cam=bedrijven.startende_ondernemers&adword=ondernemersplan.google
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De KvK wil je daar graag bij helpen.
Zie hun site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf goede ervaringen met instituut midden/klein bedrijf. www.imk.nl
Zij helpen, met name starters, bv met het opstellen van een ondernemingsplan. Maar kunnen je bij veel meer dingen helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ondernemersplan laten opstellen door een bedrijf is in mijn ogen een verkeerde keuze. Ik mag aannemen dat jezelf een bedrijf wilt beginnen en het "idee" geheel van jou afkomstig is. Dit kan een ander nooit zo verwoorden als jezelf. Daarnaast zul je zelf ook de gesprekken met de financier(s) aan moeten gaan. als je je plan door een ander hebt laten opstellen zul je nooit goed op de hoogte van alle feiten in je plan zijn.

Ik zelf heb ik de zomer van 2008 mijn ondernemersplan geschreven, ik heb een voorbeeld gedownload van de site van de kvk, rabobank en Bussiness. Deze 3 heb ik uiteindelijk samengevoegd met mijn eigen invulling en gegevens erbij.
Het financiele gedeelte heb ik een eenvoudig excel bestandje voor gemaakt waarin ik een liquiditeitsoverzicht gemaakt heb voor de komende 3 jaren. Toen ik dit alles naar tevredenheid af had heb ik het laten controleren door iemand van de KVK, kosten 35 euro. Met zijn adviezen en tips nog een paar kleine wizigingen aangebracht en toen het hele financiele plan laten door berekenen door een accountant, kosten 250,00 inclusief de benodigde accountantsverklaring. Daarna naar de bank en binnen 4 weken had ik mijn financiering, ondaks dat net de crisis was begonnen in oktober 2008, helemaal rond.
En ondanks de crisis die ik helemaal niet in mijn plan verwerkt had heb ik een zwaar maar redelijk jaar gehad.

Mijn Advies; schrijf zelf je ondernemersplan, laat het door de KVK controleren en ga het gesprek met de bank aan. Als het plan kritisch licht bij de bank en je het het laten opstellen door iemand anders dan is de kans groter dat je een afwijzing van de bank zult krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt diverse bedrijven inhuren. Maar kijk eens op http://www.hetgroeikompas.nl. Dan wordt je volledig begeleid door een (oud) ondernemer. Is handig als je succesvol wilt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding