heb ik een betaalverplichting bij miscommunicatie?
Voor een evenement van mijn sportvereniging heb ik een EHBO aanvraag gedaan bij een vereniging.
Aanvankelijk kreeg ik bericht dat zij niemand konden vinden dus heb ik het rode kruis in geschakeld.
Vijf dagen voor het evenement kreeg ik bericht dat ze toch vrijwilligers hadden gevonden. Inmiddels was ik dus dubbel voorzien.
Ik heb gemaild dat dit niet meer nodig was. Deze e-mail bleek achteraf niet goed verzonden te zijn en op het evenement kreeg ik dus van beide partijen vrijwilligers.
De vrijwilligers van de vereniging die ik had afgezegd sturen mij nu een (volledige) factuur. Ik ben bereid onkosten te betalen maar dit heeft te maken met een miscommunicatie + de vrijwilligers zijn nog geen half uur ter plaatse geweest. Dus dit is mijns inziens belachelijk.
Ben ik verplicht te betalen?
Ik heb van de eerste vereniging nooit de opdracht bevestigd dus technisch gezien ben ik met hen geen afspraak aangegaan daarover... Of zie ik dat verkeerd?
Jij hebt immers niet goed gecommuniceerd.
Ik ben zelf ondernemer en voer nooit een opdracht uit zonder schriftelijk akkoord van de opdrachtgever met betrekking tot de opdracht en het betalingsvoorstel.
Buiten dat, zij hebben de mail waarin staat dat jij hen niet meer nodig hebt niet gehad, is hen dan wel iets te verwijten? Jij hebt om hen gevraagd en zij zijn gekomen, welleswaar niet het aantal uren dat je in eerste instantie in gedachte had, maar die uren hebben zij er wel vrij voor gemaakt. Doe er niet moeilijk over en betaal als je er met een gesprek niet uit komt, zie het als een les, controleer dit soort dingen door bijvoorbeeld een leesbevestiging te vragen bij je zakelijke mails, of even na te bellen om de afspraak te bevestigen.
De vrijwilligers hadden technisch gezien op die dag ergens anders kunnen worden ingezet. Daardoor lopen ze wel potentieel omzet mis.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.