Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg ik dat mijn producten verpakt in winkels komen?

Ik wil graag dat mijn raw vegan treats bij o.a. biologische winkels en traiteurs komen te liggen. Dat betekent dat de productie van mijn treats moet worden uitbesteed, zodat er op veel grotere schaal geproduceerd kan worden in plaats van enkel door mij. Ook moeten de producten dan verpakt worden. Waar kan ik eco verpakkingen laten maken en welke bedrijven zijn er die de productie van mij over kunnen nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Als het een goed lopend (en uniek) product is, en je hebt bijvoorbeeld al goede verkoopresultaten via Internet of lokale winkels, is het wellicht het handigst om op zoek te gaan naar iemand die er in wil investeren, zodat je inderdaad een betere productielijn kunt opzetten. Pas als iemand er in gelooft, kun je er verder mee (tenzij je zelf genoeg geld hebt natuurlijk om een bedrijfje op te zetten).

Bedenk wel dat etenswaren die je op kleine schaal vers maakt, niet zondermeer verpakt, verscheept en bewaard kunnen worden. Vaak zul je compromissen moeten sluiten over de ingredienten en de verpakking bijvoorbeeld, of je prijzen komen zo hoog te liggen dat het voor de consument niet interessant meer is.

Buiten de Kamer van Koophandel zou je je licht ook eens op kunnen steken bij iemand die in het zelfde segment bezig is en ook klein is begonnen. De Vegetarische Slager bijvoorbeeld. Misschien kan de Nederlandse Verenging voor Veganisme je helpen ?
In elk geval zul je wat gedegen marktonderzoek moeten doen en met een goed businessplan moeten komen voor je echt de markt op kunt. Maar mogelijkheden zijn er zeker, je moet ze alleen vinden of creeeren.

Er zullen vast wel bedrijven zijn die de productie van je over willen nemen, maar vaak pas nadat ze ook je concept hebben gekocht. En dan moet je dus iets unieks hebben dat niemand zomaar mag namaken. Baksels waarvan de recepten op Internet staan vallen daar in de regel niet onder. Je zou de productie en verpakking kunnen uitbesteden, maar dat zal een prijskaartje hebben.

Vraag je ook terdege af of je echt een soort 'fabriek'/lopende band wilt gaan runnen, of dat je op bestelling met liefde en aandacht producten voor mensen naar wens wilt (blijven) maken. Je beoordelingen zijn uitstekend, dus daar hoef je het niet voor te laten ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing