Als ik een Oostenrijks bedrijf aanklaag (met toevoeging), moet ik dan ook een Oostenrijkse advocaat hebben?
Hoi allen,
Een bedrijf dat mij behoort uit te betalen heeft in totaal zo'n twee maal een gemiddeld jaarloon achter gehouden. Ik ben hiermee naar de rechter gestapt en gewonnen; het buitenlands bedrijf moest mij de schikking terug betalen. Ze hadden tot juni vorig jaar de tijd, en hebben tot nu slechts een deel terug betaald, maar hun bedrijf bestaat gewoon nog en ze verdienen veel geld.
Mijn advocaat heeft zijn fee al gehad en wilde niet meer meehelpen, maar er zou een nieuwe advocaat op gezet moeten worden, wil ik mijn geld alsnog terug krijgen (al heeft de rechter dit al bepaald).
Ik kan toevoeging krijgen, ik heb te hoge schulden in vergelijking met inkomen, dus een pro deo advocaat is mogelijk.. maar:
Het betreft een Oostenrijks bedrijf, ben ik verplicht een Oostenrijkse advocaat te nemen? Zo ja: hoe vind ik een Oostenrijkse Pro Deo advocaat (die dus op toevoegingsbasis werkt), Ik kan online niets vinden..
Bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.