Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een Go-to market plan en een strategisch marketing plan?

De vraag zegt genoeg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Kan het je niet concreet en met zekerheid zeggen, maar ik denk dat het verschil met name zit in het operationele niveau. Een strategisch marketingplan is, zoals de naam al zegt, strategisch van aard en stelt ondernemings- en marketingdoelstellingen vast en bestaat uit een plan om van de bestaande situatie naar die gewenste situatie (doelstellingen) te komen. Dus van 'as is', naar 'to be'. Hoe, dat is de strategie.

Een Go-to market plan is volgens mij veel operationeler van aard, en richt zich veel meer op een product, waarmee je de markt op wil. Dan moet je meer denken aan een marketingmix (P's). Dit zit allemaal een laag onder de strategische planning, wat veel algemener is.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: