Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je als ZZP'er (met een diploma in je professie) spreken van het runnen van een gediplomeerd bedrijf?

Ter vermelding op mijn website was ik benieuwd of je, als zelfstandig ondernemer, kunt en mag spreken van een 'gediplomeerd bedrijf' wanneer je wil benadrukken dat je geen hobbyist bent die voor de lol een onderneming is opgestart.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zou dat zeker benoemen op je site. Vermelden dat je gediplomeerd schilder/rietdekker/loodgieter/wat dan ook bent straalt uit dat het een professioneel bedrijf betreft.

Je hebt dat diploma niet voor niets behaald, dan mag je daar ook gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen wet die zegt dat je op je website jouw bedrijf niet "gediplomeerd" mag noemen. Ik zou het echter niet doen (ook niet tussen haakjes), want het straalt het tegenovergestelde uit van wat je wilt, namelijk amateurisme, want het is absoluut fout. Diploma's zijn gebonden aan personen, niet aan bedrijven. Je kunt een bedrijf wel laten certificeren om aan te tonen dat je bedrijf aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet. Zie: http://www.gekeurdenveilig.nl/keurmerken-en-certificaten/veel-gestelde-vragen/hoe-werkt-certificatie- . Zolang je een eenmans-bedrijf bent kun je toch beter - ook al vind je dat saai - een "over mij" hoofdstukje of iets dergelijks maken, met daarin je diploma's en (nog belangrijker) je ervaring. Referenties van klanten zijn natuurlijk ook prima. Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan je website, kun je hiervoor een soort gastenboek (gratis) invoegen in je website, bijvoorbeeld via http://www.wmweb.nl/webtools/gastenboek/ . Zorg er wel voor dat je website zelf professionaliteit uitstraalt, dus niet zelf wat aanklooien als je geen ervaring in het maken van websites hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing