Wanneer mogen bedrijven administratiekosten berekenen?
Goeiemiddag,
Ik ga zojuist even voor mijn administratie zitten om de rekeningen voor deze maand te betalen. Nu heb ik op 07-03 een rekening ontvangen van €10,- excl. btw en nu zie ik dat ze me op 27-03 al een aanmaning hebben gestuurd waarbij ze gelijk €12,50 administratiekosten berekenen. Naar mijn idee mag dit niet omdat het wettelijk is vast gesteld dat er een betalingstermijn van 30 dagen is, en dat bedrijven onderling ook niet verplicht zijn om een herinnering/aanmaning te sturen. Dit hebben ze wel gedaan maar mag het dan zo zijn dat ze daar gelijk €12,50 administratiekosten bij op doen? Want ik zit nog ruim binnen de betalingstermijn van 30 dagen.
Natuurlijk heb ik al op internet gekeken, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden op de vraag vanaf wanneer een bedrijf administratiekosten mag berekenen. Want dit was nog niet het geval bij de 1e factuur... Kijk die €12,50 kan ik wel missen, alleen gaat het mij er meer om dat ik graag wil weten of dit zomaar kan, vooral omdat het om zo'n klein bedrag gaat:)
Wie kan mij meer duidelijkheid geven? Alvast bedankt:)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.