Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met wat voor methode/regeling, kun je klanten belonen voor betalingen binnen je gestelde termijn?

Hoe omschrijf je dat zo aantrekkelijk mogelijk?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik stuur een factuur van 800,-
Hierin geef ik aan dat bij betaling binnen 2 weken hier 3% vanaf gaat...
Doet men dit niet en men betaald pas na een herinnering, dan pak ik mijn eigen korting (wat natuurlijk gewoon bij de prijs is opgeteld) terug. Bedacht vanuit het oogtpunt jezelf financieel te beschermen tegen te veel adminstratie energie...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Met 3% korting op de factuur.

Toegevoegd na 1 minuut:
die 3% tel je eerst bij je offerte op. daarna haal je hem eraf als ze optijd betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zou je mensen belonen als zij op tijd betalen? Je hebt recht op die betaling, het is voor je klanten nadelig om te laat betalen omdat er dan eventueel administratiekosten en daarna nog incassokosten bovenop komen.

Als de betalingstermijn 28 dagen is, kan je bijvoorbeeld wel aangeven dat wanneer het geld minimaal 10 dagen na de factuurdatum op de rekening staat bijgeschreven, de klant bij de volgende bestelling 1% korting krijgt.

Op die manier bevorder je snel betalen (ruim binnen de termijn) en de kans dat er meer wordt besteld omdat er korting wordt gegeven is groot. Ondanks dat je korting geeft, is de kans dus groot dat je meer verdient en het grootste voordeel hiervan is dat je minder vaak zelf achter je geld aan moet.

Toegevoegd na 13 minuten:
Nederlanders vinden het nou eenmaal leuk om iets te "krijgen", al is het maar 1 schamel procentje korting op de volgende bestelling. Daarmee zorg je ook dat mensen de volgende keer bij jou komen, veelal "omdat ze korting krijgen".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Betaling binnen termijn zal geen verhoging van de factuur tot gevolg hebben.'
Wat een goed idee om het nou eens positief te verwoorden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat wij deden, was standaar 50 euro eraf wanneer ze binnen 21 dagen betaalden. Nou ging het wel over bedragen van boven de 500 euro.

Dat werkte beter dan toen we 3% korting gaven. Daar trokken ze zich niets van aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pas geleden nog een compliment gekregen van mijn
energie maatschappij ( 30 jaar altijd op tijd betaald ) als
beloning een nieuw contract ( zonder korting ) voor
1-3-5 jaar. ( ben er niet op ingegaan )
Antwoord op je vraag geef een korting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij (een grote organisatie) trekken standaard de korting voor tijdig betalen eraf, ook als we de rekening pas na twee maanden betalen. Er is geen leverancier die de (eigenlijk onterecht) verrekende korting terugeist.

Stuur gewoon een rekening voor het juiste bedrag. Een klant snapt echt wel dat een korting eigenlijk een verkapte opslag voor laat betalen is en heeft dus het idee dat de rekening feitelijk 3% te hoog is.
15 jaar geleden
Heb je vaste klanten die regelmatig terugkomen?
Beloof dan een "omzet" bonus afhankelijk van de jaar omzet. Bij meer omzet een hogere korting in %. (Is bv gebruikelijk bij autodealers tov de importeurs.)
Wordt in januari het jaar daarop uitbetaald. Vermeld tevens de betaal termijnen voor je facturen en in je algemene voorwaarden de renteopslag bij te laat betalen.
Bv de wettelijke rente plus 2%. (op jaarbasis)

Verreken die rente met de terug te geven bonus in januari, netjes gespecificeerd natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De belasting geeft je ook korting als je de aanslag in een keer betaald. Ik denk dan ook dat een korting de enige handige methode is die werkzaam is en ook nog werkt. Er zijn vele variaties mogelijk hoe je dit verder inkleed. cash Flow in een bedrijf kan van levensbelang zijn. Als je moet lenen gaat dit altijd tegen een hoge rente.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing