Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar moet ik aan voldoen voordat ik een webwinkel van zelfgebakken producten mag beginnen?

ik wil zelfgebakken taarten/koekjes online verkopen die ik thuis in eigen keuken wil maken; verzending per post. welke inschrijvingen/ vergunningen/ diploma's etc. moet ik minimaal in huis hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

- Inschrijven bij KvK (Kamer van Koophandel), waarmee automatisch de inschrijving bij de Belastingdienst wordt geregeld.
- Meld uw bedrijf aan huis bij de gemeente. Als het om een huurwoning gaat, moet u ook toestemming vragen aan de verhuurder van het pand.
- Ook moet u zich registreren bij de nVWA (Hygiënewetgeving 2006)
- U houdt zich bij uw werkzaamheden aan hygiënevoorschriften en regels, zoals de warenwet, de Europese regels voor hygiëne (HACCP) en de Arbo-wet.
- Registreer uw domeinnaam
- Stel algemene voorwaarden op
- Bied duidelijke informatie op uw website. Naast uw adresgegevens vermeldt u uw KvK-nummer en btw-nummer. Ook moet u uw klanten informeren over de prijs, kenmerken van het product, betalingswijze en levering.
- Vraag vooraf toestemming voor het plaatsen van cookies op de computer van uw klant
- Beveilig de persoonsgegevens van uw klanten
- Zorg dat uw klanten veilig kunnen betalen
- U moet uw klant een schriftelijke bevestiging van de bestelling sturen met daarin uw algemene voorwaarden, garantiebepalingen en adresgegevens. Dit moet uiterlijk bij de levering gebeuren.
- Vraag vooraf toestemming aan uw klant voor het sturen van reclame via e-mail
- Als u de website laat maken door een ander bedrijf, dan kunt u de site pas zelf wijzigen als u het auteursrecht heeft. Zorg dat het bureau dit officieel aan u overdraagt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing