Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Voordeel, het product is alleen bij jou te koop. En dus bij geen andere winkel die dezelfde soort producten verkoopt. Als dit dus goed gevonden wordt door klanten, dan komen ze hiervoor naar jouw zaak en nemen ze hopelijk al hun boodschappen bij jou mee.
Nadeel, misschien is er een merkproduct dat duurder is, maar meer winst met zich meebrengt, als de klant voor het eigen merk kiest, dan loop je die winst mis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of je met eigen merken private labels bedoelt (huismerken van supermarkten bijvoorbeeld) maar het grootste voordeel hiervan is dat de retailers hier een veel grotere marge op pakken dan wanneer zij merken van producenten verkopen. Daarnaast versterkt het de merk identiteit van de formule (tenzij het eigen merk pure rotzooi is natuurlijk). Een nadeel kan zijn dat je op een gegeven moment te veel private labels hebt, wat voorheen wel eens bij supermarkten in de UK is gebeurt, en de klanten hier negatief op reageren. Het eigen merk kan dan de omzet van de gehele categorie naar beneden trekken. Daarnaast kan een teveel aan eigen merken de navigatie-functie van A-merken beperken. A-merken dienen er voor om klanten er op te wijzen welke categorie zich waar bevindt. Als je in de supermarkt op zoek bent naar bijvoorbeeld Cola, dan dient Coca Cola of Pepsi als navigator voor de hele categorie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing