mag de verhuurder weigeren bij indeplaatsstelling winkelruimte ?
Situatie:
Ik huur winkelpand vanaf 2006 met huurcontract 5 jaar met optie van nog eens 5 jaar.
Zit nu in zevende jaar dus zit nog 3 jaar vast aan contract winkelruimte.
De crisis slaat hard toe en moet stoppen daar financieel niet meer op te brengen is.
Ook mijn gezondheid laat ernstig in de steek maar daar heb verhuurder natuurlijk geen boodschap aan.
(Medicijn gebruik morfine en lyrica zeg genoeg lijk me)
Ik heb een nieuwe betrouwbare huurder gevonden die winkelpand graag wil overnemen en een indeplaatsstelling wil van het huidige contract van dus nog 3 jaren.
de nieuwe huurder heeft zelf al jaren een goede zaak.
(Dus betrouwbaar, geen BKR registratie, verklaring goed gedrag Gemeente mogelijk.)
Ik heb verhuurder hieromtrent geïnformeerd maar ik krijg het gevoel dat die tegenwerkt hij reageer namelijk slecht op e-mails en telefoons.
Volgende maand kan ik huur niet meer betalen en hij weet van mijn financiële situatie af.
Wat kan ik het beste doen, ik weet dat indeplaatsstelling verplichte medewerking is voor verhuurder tenzij zeer verzwarende omstandigheden.
Als u een oplossing weet graag uw antwoord.
ps: Houdt u met uw antwoord mogelijk rekening met het feit dat ik dus vanaf volgende maand geen huur meer kan betalen.
Snap ook niet dat hij zo moeilijk doet want bij indeplaatsstelling gaat hij er niet op achteruit en werkt hij niet mee dan heeft die een bijna failliete ondernemer in zijn winkel die de huur niet kan betalen. Ik denk meer dat hij er een slaatje uit wil slaan op één of andere manier
Ik heb elektronica en de nieuwe huurder wil woonaccessoires gaan verkopen.
Ok iets andere handel maar geen visboer of seksshop o.i.d.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.