Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het bedrijf student aan huis rendabel zijn?

Hoe kan het dat het maar 12,50 per half uur kost om een student in te huren? Hoe kan dat rendabel voor het bedrijf zijn als je denkt aan omzetbelasting, inkomstenbelasting, salaris uitbetalen etc. Etc. Vraag dit omdat ik zelf een bedrijfje wil opzetten, heeft raakvlakken met dit bedrijf, maar in een hele andere branche dus geen concurrentie.

11 jaar geleden
1.7K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Toevallig ken ik de eigenaar van precies zo'n bedrijf als waar jij het over hebt :-) (www.hulpstudent.nl)
Ik heb dat ook aan hem gevraagd, de eerste 2 jaar zijn lastig geweest, daarna is het als een tierelier gaan draaien. Een klant betaald wel €12,50 maar de student ontvangt dat niet. Daarnaast word bijna iedereen aangenomen met een 0 uren contract. Ze werken ook met een franchise formule http://hulpstudentfranchise.nl/
lucius0605
11 jaar geleden
helemaal bijzonder! 12,95 per uur inclusief btw. het bedrijf heeft dan nog de inkomstenbelasting, de eigen salarissen van personeel op kantoor, de studenten die betaald moeten worden, en dan nog vette winst maken? wat krijgen die stundenten dan? 3 euro?? ik snap het niet hoe het rendabel kan zijn..
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee, de studenten zijn van leeftijd 16 t/m 30, en ze verdienen bij hem meer dan bij Albert Heijn. Hij heeft het me toen wel uitgelegd maar hoe het precies zat weet ik helaas niet meer :-(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Studenten zijn natuurlijk niet zo duur en er worden ook voor fiets kosten berekent 9 euro. Het bedrijf hoeft ook geen grote winsten te maken. Geen dure directie enz.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en om van de diensten gebruik te kunnen maken betaal je een lidmaatschap van 12 euro per jaar. (alle beetjes helpen)
ronron1212
11 jaar geleden
Klopt iHave bedankt
lucius0605
11 jaar geleden
Een beetje student, zeker wo studenten, willen toch wel wat meer verdienen dan 12,50 per half uur? Zeker als dit bedrag bruto is...
ronron1212
11 jaar geleden
een student mag zonder dat hij problemen krijgt met zijn sufie in 2013 niet meer dan € 13.530,90 bijverdienen.
ronron1212
11 jaar geleden
http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/bijverdienen.asp
ronron1212
11 jaar geleden
Het idee dat je als student veel geld kunt verdien ook wo studenten kun je wel vergeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjeempie, mag hopen dat de gemiddelde student NIET méér hoeft te verdienen dan € 25,- bruto per uur lucius, dat lijkt me rijkelijk goed beloond...
lucius0605
11 jaar geleden
Heeft iemand misschien informatie wat dan wel een redelijke bruto uurverloning is voor studenten? Dus van de leeftijd 18-30, en van alle opleidingsniveau's. lbo, mbo, hbo, universiteit. Ik ben benieuwd of ik nu met mijn bedrijfje dan niet teveel geef aan mijn werkkrachten die ik zo nu en dan inhuur.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding