Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil wellicht een eigen bedrijf als tekstschrijver beginnen? Wat moet ik hiervoor doen, en wat kost het me?

Ik heb begrepen dat een KVK-nummer aanvragen gratis is, maar moet ik wel een ander vast bedrag betalen? Of is het echt helemaal gratis om een eigen bedrijf te starten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hallo Pompiedom.

KVK kost niets en het aanvragen van een BTW nummer ook niet, maar dat wist je al. Wel zal de belasting je vragen hoeveel uur je bezig zal zijn met het werk. Dit daar men een onderscheid maakt tussen de 'Hobby" en "Profi" sektor. En een groot deel van dat verschil hangt af van hoeveel uur je met het maken van teksten bezig zal zijn. Ga je voor een optimaal gebeuren, dan willen ze ook nog wel eens verlangen dat je een heleboel aantoonbaar maakt. Dit zijn zaken zoals adverteren, inschrijven, een eigen site, kaartjes enz, enz. Dit is op zich een goede zaak, ook moet je een werkuren bestand gaan bijhouden, daar mag je alles in opnemen hoor. Dus niet alleen het schrijven maar ook onderzoek en de tijd die je hiervoor op het web door zal brengen. Ik hoop dat dit een goede aanvulling is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De inschrijving bij de KvK is gratis vanaf 1 januari 2013. en een btw nummer kost ook niets. Zijn er kosten verbonden aan een inschrijving bij de Kamer van Koophandel?
De Kamer van Koophandel brengt geen kosten in rekening voor de inschrijving in het Handelsregister
zie ook link
ronron1212
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing