Hoe kan ik als student vormgever geld verdienen?
Ik ben een student op het MBO, maar ik kan wel al bepaalde dingen doen waarvoor ik een leuk zakcentje kan verdienen. Ik zie mensen in mijn omgeving die een portfolio website hebben en visitekaartjes hebben, en voor anderen websites maken.
Mijn concrete vraag dus:
Ik kan grafisch vormgever en websites maken en zou graag een beetje reclame hier en daar willen maken, mensen mijn visitekaartje aanbieden en dan een bepaald bedrag vragen voor het maken van websites, logo’s, folders, etc.
Het dichtste dat ik kwam voor een oplossing was dus een KvK/Eenmanszaak/ZZP. Maar dan zie ik een uren criterium, en dan zie ik bij de ene website staan dat je dat moet halen en dan bij de andere website dat het alleen is voor de fiscale bonussen. Maar ik wil gewoon het recht hebben om dingen te maken voor anderen tegen een vergoeding, zonder problemen of hoge kosten als ik in een heel jaar bijvoorbeeld helemaal niets gemaakt heb/geen klanten heb gehad.
Heeft iemand advies voor mij met bron(als het beschikbaar is).
Groeten,
Patrick
PS. Ik ben al verschillende keren bij KvK geweest, en verschillende keren afgezet door het verhaal: Kijk maar op de website, kom naar onze 40 euro bijeenkomst aan de andere kant van het land. Maar ik zoek echt iets wat het beste zou werken voor mij
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.