Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe duur is de contractkosten duur?

Ik wil een winkel van makelaar huren maar hij wil veel geld voor het maken van een contract
Hier onder copier ik de text van de makelaar

Wij hanteren standaard eenmalige kosten bij ons op kantoor voor het opmaken van het contract. De zogenoemde contractkosten.
Deze kosten bedragen €350,- excl BTW.

Mijn vraag is ; Is dat normaal prijs ? Waar kan ik informeren of bezwaar indienen?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
730

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De afhandelingskosten (contractkosten) is per makelaar verschillend, het is vaak dat bedrag wat een makelaar als beloning van zijn werk verkrijgt.

Indien je niet met de hoogte van de contractkosten eens bent kan je uiteraard dit voorleggen aan de makelaar, hij is vrij het bedrag te verlagen.

Bezwaar maken heeft in deze geen zin daar het geen beslissing is van een instantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zijn kosten die de uren moeten dekken om het contract op te stellen, iets van 2 uur. Die €350,- is onredelijk hoog, maar voor jou tien anderen... Je kan het aanvechten maar de kosten van een juridische gang zijn vele malen hoger, daarom doen makelaars dat dan ook!

http://www.huurders.info/?id=240
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je maakt hier de gebruikelijke fout. De info die hier geeft is voor woningen, voor bedrijfspanden geld een totaal andere regeling, een bedrijfspand heeft geen wettelijke bescherming zoals een woning. Ook betreffende contractkosten zijn de makelaars vrij om te vragen wat ze willen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding