Kun je een firma in gebreke stellen op basis van de snelheid van reacties?
Eind februari jl. heb ik een leverancier van belettering (voor op mijn ramen) benaderd voor een offerte hiervoor. Hier heb ik al vrij snel een telefoontje van ontvangen en daarop volgend een offerte. Dit was binnen 3 dagen geregeld. Vervolgens heb ik binnen 3 werkdagen akkoord gegeven voor de voorlopige offerte en verzocht hen een ontwerp te maken voor de belettering. Uiteindelijk duurde het 10 dagen en heb ik zelf maar eens contact opgenomen hoe het ervoor stond. Hierbij gaf de firma aan dat ze er wel mee bezig waren, maar dingen onduidelijk waren. Maar toch hadden ze niet de moeite genomen hierover contact met mij op te nemen.
Vorige week dinsdag is ein-de-lijk een ontwerp eruit gekomen waarop ik goedkeuring heb verleend en heb gevraagd aan het beletteringsbedrijf om tot een afspraak te komen dit te gaan plaatsen in mijn massagepraktijk ruimte (essentieel omdat ik op dat moment geen klanten kan behandelen). Sinds vorige week dinsdag is het dus wederom stil rondom de firma. Er is geen contact meer geweest na mijn goedkeuring, ook niet dat ze mijn goedkeuring hebben ontvangen of wat dan ook, of om een datum af te spreken.
Nu wil ik nog 1 e-mail sturen dat ik het vervelend vind dat ze niet communiceren en binnen 2 dagen een reactie verwacht waarin er een datum word afgesproken om de belettering te plaatsen. Nu vraag ik me af of ik ze dus, in gebreke kan stellen op de niet-uitgevoerde opdracht en of zij mij de DTP kosten kunnen berekenen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.