Mag ik uit winkelhuurpand hetgeen ikzelf verbouwd heb eruit halen bij einde huurcontract ?
Ik huur een winkelpand in den Haag welke ik verbouwd heb.
I.v.m. branddoorslag eiste gemeente gipsplaten aan plafond en wanden voor brandvertraging.
Daar verhuurder niks wilde doen heb ik dit zelf geplaatst en bekostigd.
Stond namelijk in contract dat ik pand huurde in staat zoals die was.
Kan ik bij einde huurcontract plafond en wanden weghalen of eventueel verhuurder om vergoeding vragen ?
Toegevoegd na 3 uur:
Misschien moet ik wat duidelijker zijn.
Toen ik het pand huurde en contract tekende zei mijn huurbaas dat ik het kon huren maar dat hij er niks aan deed.
Het pand was nogal verwaarloosd vandaar.
Bij de verbouwing kwam direct al een toezichthouder van de gemeente langs en vertelde mij dat vanwege het feit dat alles hout was de binnenwanden moest bestaan uit minimaal 1 cm gipsplaten en het plafond 2 cm gipsplaten. Dit om branddoorslag te voorkomen naar bovenburen.
Dit was een tegenvaller en uiteindelijk heb dit geintje mij bijna 25000 euro gekost.
Nogmaals de huurbaas had vooraf medegedeeld dat hij er niks aan deed en het contract was al getekend dus ik kon niet anders dan zelf voor de kosten op te draaien om de winkel zo snel mogelijk te openen.
Dus je begrijp dat ik dit voordeel als ik de winkel sluit niet wil doorgeven aan de huurbaas.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.