Mag ik als zzp'er een factuur sturen voor toegezegde uren? ... zie toelichting...
Hallo, ik ben zzp'er en ik ben voor de gehele maand februari gevraagd mijn agenda leeg te houden voor een bedrijf waar ik wel vaker werk voor doe.
Nu is een paar weken geleden verteld dat week 5 en 8 niet door gingen door omstandigheden. Hier heb ik toen vrede mee genomen, in de veronderstelling dat ik week 6 en 7 nog voor dit bedrijf had staan en er nog een week ergens anders bij kwam.
Vorige week werd mij mondeling verteld dat de klus doorging. Gister, dus een week voor de te werken weken, werd mij ook de laatste 2 weken door de neus heen geboord. Er wordt nu door eigen mensen aan de klus gewerkt. De totale schade qua uren is zo ongeveer 200 x mijn uurtarief. (ongeveer 10% van mijn jaaromzet) Nu dit al met al toch flink in de papieren gaat lopen, vraag ik mij af of ik voor deze uren ook een factuur naar dit bedrijf kan sturen, of i.i.g. dat ik iets aan uren kan gaan factureren?
Mvg,
Idd, voor de volgende keer maar een annulering aan een reservering koppelen. Jammer, want zo steek ik zelf niet in elkaar, maar dit kost mij gewoon zo'n € 10.000,- excl. de BTW.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.