Hoe los ik het "conflict" op met met de fotograaf? (zie toelichting)
Op 31 januari jl. ben ik met een fotograaf overeen gekomen om foto's te maken. Het zou gaan om een 3-delige opdracht, waarbij 2 delen privé en semi zakelijk (voor een boek) en 1 deel voor mijn massagepraktijk. De totale geoffreerde bedrag is € 175,- excl. BTW en daarmee is akkoord gegaan. Deze offerte is niet in delen opgemaakt. De 2 delen van privé zijn geschoten en geleverd.
Nadat ik een paar maanden na deze opdracht gisteravond heb gemailt, om het derde deel op de foto te zetten, kreeg ik vandaag een e-mail in mijn mailbox die mij erg verrasste. Overigens was dit niet de eerste keer, nadat ik aangaf dat deel 1 en 2 gebruikt worden in mijn boek (wat ook vooraf besproken is), kreeg ik al bericht dat het niet de bedoeling was, dat is uiteindelijk ook besproken en gezegd dat het nog even duurt voordat ik deel 3 zal laten maken.
In de mail van vandaag gaf de fotograaf ineens aan dat ik te veel verwachtingen zou hebben. In het voortraject was al bekend dat ik per massage, 3 goede foto's wenste en dat was nu ook niet anders. Enige is dat ik nu specifieker heb gemeld wat ik wilde en of ik met mist kan werken in zijn studio. De fotograaf gaf aan dat ik maar eens naar mijn budget moest gaan kijken en dat het niet realistisch was. Echter is het budget / offerte dus vast gezet en akkoord mee gegaan. Het is mij onduidelijk op dit moment vanwaar dit ineens ander is geworden. De vraag is echter wel: hoe kan ik dit het beste oplossen en wat is redelijk?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.