Wat moet ik bijhouden in mijn administratie als ondernemer?
Als ik een (webhosting)bedrijf start moet ik administratie bijhouden.
Nu heb ik een mooi excel bestandje waar dat in kan (door een boekhoudkantoor gemaakt, met BTW e.d. erbij).
Nu is de vraag:
Wat moet ik wel en niet invoeren.
Bijvoorbeeld al ga ik privé een lunch halen met mijn vriendin, moet ik dat dan ook incl. BTW invoeren?
Of mijn abonnementskosten voor mijn mobiele telefoon (privé telefoon)?
Of bijvoorbeeld als ik extra bijverdien in loondienst, moet ik dat dan in de boekhouding erbij zetten?
En zo heb ik nog tal van voorbeelden waarvan ik benieuwd ben of dat moet worden ingevoerd in de boekhouding.
Ik gebruik overigens de volgende boekhouding (Excel):
http://www.ondernemeneninternet.nl/files/12_2_Kasboekhouding.xls
Webcareteam Belastingdienst
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.