Ik moet ivm schulden schuldhulp in, kan ik nu samen met vriendin, die al 1 jr. schuldhulp heeft, eigen bedrijf beginnen? zie uitleg..
Loop al jaren met plannen om voor mezelf te beginnen, maar omdat ik het sowieso niet alleen zou kunnen, en ik niemand kende, die hierin met mij zou willen/kunnen gaan, verdween het plan naar de achtergrond, maar nu valt ineens alles op zijn plaats, en heb ik ook nog een gelijkgestemde gevonden.
Dit gaat zeker weten een succes worden!!
Alleen, heb ik me net aangemeld bij schuldhulp, en mijn nwe, zakenpartner heeft al 1 jr. schuldhulp.
Hoe kunnen we voorkomen, dat onze schuldersers ons direct in de nek springen, en door allerlei beslag, onze zaak direct om zeep helpen?
Kunnen we de gemaakte afspraken, "overnemen", en bijv. een betaalpauze inlassen, zodat we ons bedrijf opgestart krijgen,hoe kunnen wij die schuldeisers ( even) op afstand houden, wij hebben beiden een uitkering momenteel, ik abw, zij wao, deze kans is de kans om eindelijk van die uitkering af te komen!!!
Het risico wat je wilt gaan lopen is erg groot
Bovendien zal een bewindvoerder dit niet goedkeuren!
Die mensen zijn er om te helpen en die gaan niet toekijken hoe jij financiele risicos gaat nemen!
Ik zou wachten tot je weer kredietwaardig bent en dan pas iets opzetten
Je kunt nl niet starten met niks
Ik vind je ondernemingsdrang wel top! ;-)
Ik neem aan dat je geen groot startkapitaal hebt, dus veel kan er ook niet in beslag worden genomen.
Met 100,- beginnen en opbouwen kan altijd. (wel opletten met je uitkering, ook afhankelijk van de soort uitkering)
Verder is er niets op tegen in loondienst te werken, maar ik zou de laatste paar werkzame jaren graag met plezier naar mijn werk gaan, of is daar wat op tegen?
En een vriendin van mij, wil mij graag in het zadel helpen, omdat zij ook denkt, dat mijn plan zal slagen.
Kun je je zaak er dan niet naast beginnen?
Dat doet mijn man ook
Is ook zonder investering begonnen en dan zijn de risicos vrijwel nihil
Laat je wel goed informeren bij de kvk over welke bedrijsvorm en houd prive en zakelijke bankrekeningen strikt gescheiden
Ik zou ook overleggen met je bewindvoerder
Zet je een BV op, dan zijn privé en zakelijk in principe gescheiden. Dus ook de schulden zijn gescheiden.
Echter is dit niet het geval als je de BV opricht om privé geld voor schuldeisers te ''verstoppen''
Eigen geld zal dus ook in je BV niet veilig zijn, omdat de privé schulden er eerst waren. Vreemd geld is wel veilig. Hoe het met een BV in combinatie met een uitkering zit, geen idee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.